سرخط خبرها

قهرمان‌های عراق و قطر در گروه استقلال| یک گروه مرگ آور

  • کد خبر: ۵۷۰۹۱
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
قهرمان‌های عراق و قطر در گروه استقلال| یک گروه مرگ آور
تشبیه اینکه استقلال در گروه مرگ قرار گرفته کاملا درست است. استقلال با دو قهرمان کشور‌های همسایه و یک تیم ریشه دار سعودی هم گروه شده است.

گروه ورزش| شهرآرانیوز، ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت روز‌های سرنوشت سازی برای استقلال رقم خواهد خورد. استقلال دراین تاریخ باید در لیگ قهرمانان به مصاف رقبای خود درآسیا برود. تیم‌هایی که نمی‌توانند حریفانی آسان برای استقلال باشند. استقلال در گروه خود دو قهرمان را می‌بیند. یکی الشرطه که توانسته درلیگ عراق قهرمان شود ومجوز حضوردرلیگ قهرمانان آسیا را بگیرد و دیگری الدحیل که آن‌ها نیز قهرمانی لیگ ستارگان قطر را یدک می‌کشند.

حضورعلی کریمی درترکیب الدحیل و تقابل او با استقلال نیز می‌تواند جذاب باشد، اما باید توجه ویژه‌ای هم به الاهلی عربستان داشت. تیمی که درلیگ سعودی‌ها با ریشه است و همواره رقیبی سرسخت درآسیا برای دیگر تیم‌ها به حساب می‌آید. الاهلی یکی از تیم‌های مطرح عربستان در دو دهه گذشته است. این تیم شهر جده با لقب «پادشاهی» یک تیم کاملا سلطنتی به شمار می‌آید که با هزینه‌های زیاد در میان تیم‌های مطرح این کشور قرار گرفته است. الاهلی ۲ بار در سال‌های ۱۹۸۵ و ۲۰۱۲ به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده، اما نتوانسته به قهرمانی برسد. اما به واقع به لحاظ کسوت و سابقه قهرمانی در آسیا استقلال ازهمه رقبای خود شرایط بهتری دارد واگر ملاک سنجش عقبه دو تیم باشد باید گفت که آبی‌های پایتخت نسبت به حریفان خود شرایط بهتری را تجربه می‌کنند، اما شاید تنها مسئله‌ای که برای استقلال نگران کننده باشد موقعیت کنونی این تیم‌ها است که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری اوضاع رو به راه تری نسبت به استقلال دارند. علاوه برآن تیم‌های سعودی و قطری با صرف هزینه‌های بسیار همواره بازیکنان شاخصی را به خدمت گرفته‌اند و همین حالا عمر سومه درترکیب تیم الاهلی قرار دارد و علی کریمی که ستاره فصل پیش استقلال به شمار می‌رفت نیز برای الدحیل بازی می‌کند. با این حال استقلال هم از نظر فنی و بازیکن چیزی نسبت به این رقبا کم ندارد وهرقدر هم که این گروه از سوی کارشناسان به عنوان گروه مرگ خطاب داده شود استقلال با این بازیکنان باید قابلیت صعود از این گروه را داشته باشد.

به خصوص اینکه قرار است بازی‌های در یکی از کشور‌های همسایه یه طور متمرکز برگزار شود که این شرایط به سود استقلال است و از بازی در کشور بی طرف و بدون حضور تماشاگر درامان خواهد بود واز طرفی سفر‌های پی‌درپی به این تیم لطمه نخواهد زد. البته این شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است، اما به دلیل همگروهی با نماینده سعودی اگر شرایطی عادی وجود داشت استقلال ناچار بود درکشور بی طرف با الاهلی بازی کند. به هرحال انتظار است استقلال با این ظرفیت از گروه خود بالا برود و بار دیگر برای رسیدن به ستاره سوم تلاش کند. فکری که درمصاحبه خود گفته یک حسرت ۲۲ ساله دارد باید حرفش را درعمل ثابت کند. اگر او تا آن روز روی نیمکت استقلال بود و نتایج طوری رقم خورد که دراین کسوت باقی ماند باید کوششی دوچندان برای قهرمانی درآسیا داشته باشد وولع خود برای پایان دادن به این ناکامی چند ساله را درعمل ثابت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->